logo 350x100 1

REHBERLİK BİRİMİ

Çağın gereksinimlerine uygun olarak hazırlanan programımızda inovasyon, özgüven, olumlu benlik algısı, konsantrasyon, koordinasyon, bağımsızlık, dışavurum ve nitelikli iletişim becerileri üzerinde bütünsel gelişime yönelik bireysel ve grup çalışmaları Psikoloğumuz Gizem Bat eşliğinde sürdürülmektedir. Öğrencinin kendisini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına, gelişimine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, toplumun beklentilerini tanımasına, ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine, doğru kararlar verebilmesine, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmak hedeflenir.

Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları

Psikolojik Test ve Değerlendirmeler

Belirlenen aralıklarda gözlem ve gelişim değerlendirme verileri için siz velilerin izniyle kronolojik gelişim yaşına yönelik değerlendirme ile Gessel Gelişim Testi (3 - 6 Yaş), Psikopedagojik Çizim Testleri (3 – 6 Yaş), Peabody Kelime Testi (3 - 6 Yaş) ve Metropolitan Okul Olgunluğu Testi (5 - 6 Yaş) uygulanmaktadır. Psikolojik test ve değerlendirmeler, bireysel değerlendirme çalışmaları ile birlikte bütünsel gelişimi aile görüşmelerinde paylaşılmaktadır.

Yaratıcı Sanatlar Terapisi

Yaratıcı Sanatlar Terapisi ile öğrencilerin duygu ve düşüncelerinin sanat yoluyla ifadesini destekler. Kullanılan yansıtma teknikleri ile kişinin estetik mesafe kazanmasını sağlar. Böylece bireyler savunma ve direnç mekanizmaları tehdit edilmeksizin sanat yoluyla duygularını serbestçe ifade edebilir. Farkındalıkları artar. Bireyler yaşamlarına farklı perspektiflerden bakarak yaşam gücü ve cesareti kazanarak kendi potansiyellerini tam olarak gerçekleştirme şansına sahip olurlar.

Oyun Terapisi

Oyun terapisi ile çocuklar kelimeleri kullanmak yerine oyun ve oyuncaklar aracılığıyla, kendini ifade edebilmeyi, günlük yaşamında baş edemediği problemleri çözebilmeyi ve olumsuz davranışlarını değiştirebilmeyi öğrenir. Çocuklar, davranışlarını etkileyen kızgınlıklarını, korkularını, üzüntülerini, endişelerini, çaresizliklerini, hayal kırıklıklarını oynayarak dışa vurur ve deneyimlerini oynayarak anlatırlar. Bu anlamda oyun terapisi, oyuncakları kullanarak konuşmanın ve yardıma ulaşmanın en kolay yolu haline gelir. Çocuğun gelişimini etkileyen duygusal, davranışsal ve psikolojik problemleri ortadan kaldırmak ve problemin büyümesini önlemektir. "Kuşlar uçar, balıklar yüzer, çocuklar oyun oynar." Garry Landreth

Öğrenci Gözlem ve Değerlendirmeleri

Öğrencilerin kronolojik yaş gelişimlerine yönelik bilişsel düzeyi, duygu aktarım becerileri ve sosyal gelişim alanlarında ortaya çıkabilecek farklı gelişim alanları ile ilgili çalışmalar bireysel olarak yapılır. Ayrıca sınıf içerisinde doğal gözlem uygulaması ile bireysel değerlendirmeler alınır. Bütünsel olarak değerlendirilen gelişim düzeyi aile görüşmeleri ile paylaşılmaktadır.

Aile Danışmanlığı

Öğrenci için etkili olabilecek aile desteği ve işbirliğinin oluşturulması hedeflenir. Öğrencilere okulda kazandırılması hedeflenen davranışların evde destekleme yöntemleri paylaşılır. Öğrenciyi olumsuz etkileyen koşullar değerlendirilir aile katılımı ile olumluya dönüştürmek için neler yapılabilir yönlendirilir. Öğrencinin bulunduğu gelişim düzeyine uygun davranışları anlama ve yönlendirme sağlanır. Ebeveyn ve çocuk arasındaki iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir. Öğrencinin özelliklerine uygun bütünsel gelişim planlamasının aile etkileşimi ile desteklenmesi sağlanır.

Bülten Yazıları

Bülten yazıları yıl içerisinde aylık olarak veli ve/veya öğrenciyi gelişim özellikleri ve spesifik belirlenen konularla bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmaktadır.

Okula Uyum Süreci

Okulun ilk günlerinde çocuklar yeni bir ortama girecekleri ve ailelerinden ayrı kalacakları için, belki de okuldan korktukları için kaygı yaşayabilirler. Bu nedenle okul başlamadan önce oryantasyon süreci çok önemlidir. Çocuğunuzun okula adaptasyonunu kolaylaştırmak için uygulanabilecek bazı yöntemler bu süreci daha kolay geçirmenizi sağlayabilir. Bu süreçte ailelerin ve öğretmenlerin sabırlı ve kararlı olması uyumu kolaylaştıracaktır.
Öncelikle çocuğunuz okula başlamadan önce motivasyon kazandırmak için okulla ilgili oyunlar oynayın, hikayeler okuyun ve okulda yapabileceği şeylerle ilgili sohbet edin. Kendi anılarınızdan bahsedin. Evdeyken boyama, kitap okuma, kesme-yapıştırma, kavram çalışmaları gibi ufak etkinlikler yapın. Ayrıca okul alışverişine de birlikte çıkıp onun sürece dâhil olmasını sağlayabilirsiniz. Okul dönemi başlamadan önce çocuğunuzun ev içindeki düzenini de planlayın.
Okula başladığı ilk günler evden sevdiği bir oyuncağı getirmesine sizi hatırlatacak bir nesne almasına izin verin. Ayrıca çocuğunuza seni okula bırakıyorum demek yerine okula götürüyorum demeniz daha doğru olur. Seni okula götürüyorum sonra da geri alacağım ifadesi çocuğu rahatlatır. Ayrılmanız gerektiğinde sakın kaçmayın, kandırmayın. Size olan güvenini riske atmayın. Onun yerine “güle güle, seni almaya geleceğim” diyerek sakince vedalaşın. Bu durum tekrarlandıkça çocuğunuz da ailem “beni okula bırakıyor ama terk etmiyor, beni almaya geri gelecek” diye düşünerek size ve okula olan güvenini geliştirecektir.
“Güle güle” dedikten sonra onu öpün, sarılın ama veda sahnesini ne kadar uzatırsanız durumu çocuk için o kadar zorlaştırmış olduğunuzu unutmayın. Bunun için bir ayrılma ritüeli oluşturabilirsiniz. Onu her bıraktığınızda öpüp, sarılıp, “güle güle sen oyununu oynadıktan sonra geleceğim” demeniz gibi.

Sınırlar ve Rutinler

Çocukların yaşamında belirli rutinlerin izlenmesi, kuralların ve sınırların olması, onlar için oldukça kaygı azaltıcı bir gelişme ortamı sağlar. Bu sayede çocuklar güvenilir, tutarlı ve öngörülebilir bir algı geliştirebilirler. Her çocuk tek ve biriciktir. Gelişim özellikleri, mizacı, çevre etkenleri ile birlikte kendini gerçekleştirme hedefinde olan çocuk belirlenen rutinler ile güven çerçevesinde özgürlüğünü keşfeder. Rutinler aile yapısının olağan durumuna göre değişim göstermekle beraber kazanım odağında aynıdır. Örneğin; çalışan ailelerin rutinlerinde spesifik olarak planlandığında anne ile Salı günü saat 19.00’da boyama etkinliği, baba ile Çarşamba günü 19.30’da hamur oynama etkinliği ve ortak saat diliminde anne, baba ve çocuğun Cuma günü 19.00’da kutu oyunu etkinliği olarak planladığı sınırları ve günleri önceden spesifik olarak planlanmış ve güvenirliği geçerli hale getirilmesi hedeflenmiş rutinleri uygulanabilir. Rutinlerin yalnızca çocuğa etkisi olmaz sizler için de etkinlik esnasında kahkahalarla gülmek, eğlenmek endorfin ve oksitosin hormonlarını harekete geçirir; ayrıca çocuğunuzla bağ kurmanızı sağlar. Çocuğunuzla planlanan rutini gerçekleştirirken tam anlamıyla anda ve orada olmaya özen gösterin. Yavaşlayın ve anın tadını çıkarın.

Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Daha Fazla Bilgi İçin;

Bizi Arayın

0 (262) 606 1234
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları
Bilgi Köprüsü Eğitim Kurumları