EĞLENCE İSTASYONLARI
Amaç; Çocuğun bir eğitim kurumu ile tanışmasının en eğlenceli şekli ile olgunlaştırılmasıdır. 24- 48 ay çocukları için idealdir. Bazen akademik takvime de çok bağlı kalınmaz. Çünkü her çocuğun gelişimi farklıdır. İstasyonlar gezilirken anne – baba da kurum hakkında detaylı bilgi alır. Kurumu gözlemleme şansı edinir.
SOSYALLEŞMENİN İLK ADIMLARI ATILIR
Çocuğun ilk zamanlarda, ebeveyni ile katılacağı bu aktivitelerde, etkili iletişimi, kendi yaş grubundaki çocuklarla hareket edebilmeyi, paylaşmayı, yenmek kadar yenilmenin de doğal olduğunu yaşayarak deneyim edinilmesi sağlanır. Gerekli duygu durumuna eriştiğinde ebeveyn isterse çocuğu öğretmeni ve arkadaşları ile baş başa bırakma denemeleri de yapabilir. Bu süreç içerisinde kurum psikoloğu da ailelere destek verebilir.
HİJYEN BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİDİR.
Bu yaş grubundaki çocukların henüz bağışıklık sistemleri tam gelişmemiştir .İlk defa kendi yaş grupları ile birlikte olacakları düşünülürse daha da hassas davranmak zorunluluğu vardır.Bu düşünceyle grup sayıları azaltılmıştır.7-8 kişi ile sınırlandırılır. Tüm materyallerde ve ortamda NANO TEKNOLOJİ ile hijyen sağlanmıştır.
KURUM PSİKOLOĞU DA SİZE EŞLİK EDER
Belirli aralıklarla kurum psikoloğumuz aramıza katılır. Eğlence istasyonlarındaki uyum sürecini destekler. Doğal gözlem metodu ile değerlendirmeler alır. Çocuğumuzun;
* Sosyal gelişimi,
* Dil gelişimi,
*İnce ve kaba motor gelişimi,
* Özgüven düzeyi,
*Benlik algısı,
*Dikkat ve odaklanma performansı hakkındaki düşüncelerini sizlerle paylaşır.
*Çocuğun davranış durumları ve gelişim özellikleri ile ilgili sorulara da cevap verilir.
İSTASYONLARDA NELER VAR
Her hafta üç eğlence istasyonu kurulur ve her hafta TEMA değişir. İsteyen sadece bir istasyona katılır. İsteyen üçüne de katılabilir;
*Play and Learn (İngilizce istasyonu )
*Okul Öncesi Zekâ eğitimi oyunları (OZES istasyonu )
*SENSORY PLAY and Ritim & Orff Atölye İstasyonu