Gündüz Bakımevi

Eğitim


Gündüz Bakımevimiz  25-66 ay arası çocuklara eğitim öğretim ve bakım hizmeti vermektedir. Çocuklar yaş gruplarına göre  gruplandırılıp, gelişiminin süreklilik isteyen bir değişim olduğu göz önünde tutularak tek yönlü değil çok yönlü gelişmesi hedeflenmektedir. Bilişsel, fiziksel, dil, sosyo-duygusal gelişim ve öz bakım becerileri desteklenir.

Gündüz Bakımevimizde, çocuğun tüm gelişim alanlarını eş değer oranda destekleyen, gelişimsel ve çocuk merkezli bir program uygulanmaktadır. Alanında uzman öğretmenlerimizce yaş gruplarının ihtiyaçlarına göre farklı programlar izlenmektedir.

Gündüz Bakımevimizde Uygulanan etkinliklerimizle çocuklarımızın  oyunla keşfederek serbest öğrenmeleri ve özgürce deneyimlemeleri sağlanır. Uygulanan programda, çocuklar için zengin uyarıcıların bulunduğu ortamlar hazırlanır ve onlara "Yaşamsal Deneyim" fırsatları sunulur. Böylece çocuklar çevrelerindeki dünyayı keşfederler, test ederler ve her gün yeni bir şey öğrenirler. Çocuk oyunda, öğrenmeyi öğrenir, kendini tanır, yaşamın gerekliliklerini kavrar, kendine güvenmeyi başarır. Bu noktadan hareketle eğitim programında temel etkinlik olarak oyun kullanılır.

BİLGİ KÖPRÜSÜ GÜNDÜZ BAKIMEVİ olarak bizler eğitim programımızı öncelikle çocuğun yaşı, gelişim özellikleri, ilgi ve gereksinimleri, bireysel farklılıkları dikkate alarak mutlu, huzurlu ve güvenli bir ortam hazırlayarak oluşturuyoruz. Çünkü inanıyoruz ki; sadece mutlu çocuklar öğrenir, gelişir, merak eder, sorgular, araştırtır ve paylaşır.
 
EĞLENCELİ YABANCI DİL

Yabancı dil etkinliğimiz  öğrencilerimize haftanın belirli günlerinde dikkat sürelerine göre planlanarak eğlenceli oyunlarla farkında olmadan öğretilmektedir. Ana dillerinde yeni yeni yetkinlik kazanan öğrencilerimiz ikinci bir dilin ayrımına varıp o dili de ayrı bir dil olarak benimserler; Bu nedenle, Gündüz Bakımevimizde İngilizce Dil Etkinliğinin temel amacı İngilizce ile ilk kez tanışan çocuklarımıza İngilizce'yi sevdirmek,  diğer kültür ve dillere karşı farkındalık yaratmak, hoşgörü uyandırmaktır.
 

TAM GÜN PROGRAMI:  07:30-17:00
AİLE DESTEK PROGRAMI: 17:00-18:00
YARIM GÜN SABAH PROGRAMI:  07:30-12:30

-Tam gün programına katılan çocuklarımız sabah kahvaltısı, meyve ara öğünü, öğlen yemeği, ikindi kahvaltısı ile beslenmektedir.
-Yarım gün sabah programına katılan çocuklarımız sabah kahvaltısı, meyve ara öğünü ve öğlen yemeği  ile beslenmektedir.
-Branş etkinlikleri, pedagoji bilgisine sahip alanında uzman eğitmenler tarafından verilmektedir.

ORF MÜZİK

Her insan anne karnında kalp ritmi dinleyerek dünyaya gelir. Ritim hayatımızın her anında bizimledir. İşte bu sebeple gündüz bakımevi olarak çocuklarımızın ritim ve müzik etkinliklerine son derece önem vermekteyiz. Yıl içerisinde ritim çalışmaları yapar, çocukların içindeki keşfedilmemiş küçük müzik insanlarını ortaya çıkarırız.

ORMAN VE DOĞA EĞİTİMİ

Orman ve doğa eğitimi felsefesi, doğal yaşamın içinde her yaştan çocuğu cesaretlendirmek, özgüvenli ve yol gösterici bireyler yetiştirmektir. Çocuklar pozitif doğa aktiviteleri sayesinde, motivasyon kazanarak dünyayla ilişki kurmayı öğrenirler.

ZUMBA KİDS

Sporla ilgilenen her çocuk vücuduna daha hâkim, daha sağlıklı ve daha dinç olur. Zumba çalışmaları çocuklarımızın yetişkinlik döneminde ‘’spor ve sağlıklı yaşamı’’, bir yaşam tarzı olarak benimsemelerine de yardımcı olur. Çünkü fiziksel bir aktiviteyi başarmaktan dolayı duyulan heyecan, çocuğun yaşamının her döneminde ihtiyaç duyacağı kendine saygı ve güven duygularının gelişiminde önemli rol oynar.

Zumba Kids, içeriğinde müzik ve dansı barındıran bir egzersiz sistemidir. Bu şekilde çocukların ritim duyguları gelişirken aynı zamanda da onlar farketmeden egzersizlerini de yaptırmış oluyoruz.

Zumba yaparken çocuklar ekstra bir ağırlık kullanmadığı için gelişimlerine ve büyümelerine asla engel olmaz. Tam tersine salgıladıkları hormonlar, kas gücünün kendi vücut ağırlığı ile güçlenmesi ve kas boylarının uzaması ile büyümelerini olumlu yönde destekler.

Zumba kareografileri eğitmenimize her ay iletilen zumba tarafından hazırlanmış kareografilerden oluşmaktadır. Çocuklar, derste kullanılan şarkıların kareografilerini de ezberlemeleri gerektiğinden zihinsel bir aktivite de yapmış oluyorlar. Bunların hepsi Zumba’nın, çocuklarda sosyal, psikolojik, zihinsel, fiziksel ve bireysellik gelişimini sonuna kadar destekleyen bir egzersiz sistemi olduğunun ispatıdır.

25-36 AY ÇOCUK GELİŞİMİ

Sevgili anne babalar, artık her şeyde “ben yapıcam” diye öne atılan bir çocuğunuz var.  Bu yaş dönemi, çocukların motor becerilerde ustalaştıkları, bazı şeyleri kendi başına da halledebildiklerinin hazzını yaşadıkları enerji dolu bir dönem. Her çocuğun kendi gelişim hızında, 3 ay önce, 5 ay sonra ama hazır olduğunda aşağıda 5 başlık altında toplanmış becerileri sergilemesini beklenir.

BEDENSEL GELİŞİM

        Parmak uçlarına basarak yürüyebilir.

        Olduğu yerde çift ayak zıplayabilir.

        Geri geri yürüyebilir.

        Belli bir uzaklığa atlayabilir.

        Tek başına merdivenleri inebilir. (Her basamağa iki ayağını da koyar)

        3 tekerlekli bisiklet kullanabilir.

        Durmakta olan büyük topa tekme atabilir.

        Yardımla öne takla atabilir.

        Kapı kollarını açabilir, tokmakları çevirebilir.

        Bardağa şişeden su doldurabilir.

        Elbisesinin bir parçasını giyebilir.

        6 küp hatta fazlası ile kule yapabilir.

        Birbirine geçmeli oyuncakları ayırıp tekrar takabilir.

        Oyun hamurundan toplar yuvarlayabilir.

        aydan itibaren kalemi düzgün tutabilir (orta parmakla destekleyerek baş ve işaret parmağı ile tutma)

        İki dakika içinde dört iri boncuğu ipe dizebilir.

        Makası rastgele kullanabilir.

        Kitabın sayfalarını teker teker çevirebilir.

        Küçük nesnelerin ambalajını açabilir.

        Taklit yoluyla kağıdı ikiye katlayabilir.

BİLİŞSEL GELİŞİM


        Sorulduğunda büyük ve küçüğü gösterebilir.

        İstenildiğinde spesifik bir objeyi arayıp bulabilir.

        Yer bildiren sözcükleri anlayabilir.

        Resimdeki olayları anlatabilir.

        En az bir rengi bilebilir.

      Ses çıkaran nesneleri isimlendirebilir (örneğin, telefon, kapı, elektrik süpürgesi vb)

        Model olunduğunda dik ve yatay çizgi çizebilir, artı ve daireyi kopya edebilir.

        Aynı doku yapısına sahip kumaşları eşleştirebilir.

        Bir objeyi resmi ile eşleştirebilir.

        İstenildiğinde nesneleri bir başka nesnenin içine, üstüne ve altına koyabilir.

        5 tane halkayı çubuğa sırasına uygun geçirebilir.

        3-4 parçalı yapbozları tamamlayabilir.

        Peş peşe verilen iki yönergeyi yerine getirebilir.

SOSYAL & DUYGUSAL GELİŞİM


        Sevdiği arkadaşlarını oyunda tercih edebilir.

        Anne ve babası ile birlikte olmaktan hoşlanır ancak onlardan kolaylıkla da ayrılabilir.

        Müzik ya da hikâye etkinliğine 5-10 dk katılabilir.

        Hatırlatıldığında “lütfen” ve “teşekkür ederim” diyebilir.

        Basit ev işlerinde yetişkinlere yardımcı olabilir.

        Sorulduğunda bir tercih yapabilir.

        Pek çok farklı duyguyu ifade edebilir.

DİLSEL GELİŞİM

        Adını, yaşını ve cinsiyetini söyleyebilir.

        Doğru ve düzgün cümleler kurabilir.

        Tek basamaklı sayıları tekrarlayabilir.

        Çoğul eklerini yerinde kullanabilir.

        Mülkiyet belirten (birine ait olma) ifadelerde bulunabilir.

        Basit etkinlikler için “Ne yapıyor?” sorusuna cevap verebilir.

        “Nerede?” sorusunu içeren cümlelere cevap verebilir.

        “Kim?” sorusunu içeren cümlelere isim ile cevap verebilir.

        Doğadaki tanıdığı sesleri isimlendirebilir.

        Konuşma içerisinde kendi ismini kullanabilir.

        Şimdiki zaman (koşuyorum), geçmiş zaman (gitti) fiillerini kullanabilir.

 ÖZBAKIM BECERİLERİ

        Biraz dökse de kendini besleyebilir.

        Pipet kullanarak bardaktan içebilir.

        Bazen altına kaçırsa bile tuvalet ihtiyacını dile getirebilir.

        Gündüz uykularında altını ıslatmayabilir.

        Salyalarının akmasını kontrol edebilir.

        Dişlerini fırçalayabilir.

        Giyeceklerinin önünü ve arkasını ayırt edebilir.

        Basit giysilerini çıkartabilir.

        Ayakkabılarını giyebilir.

        Boyuna uygun yerdeki askılığa paltosunu asabilir.

        Tabure sağlandığında musluktan su doldurabilir.

        Küçük kulplu sürahiden bardağa yardımsız sıvı doldurabilir.

        Banyo yaptırılırken kollarını ve bacaklarını kendisi yıkayabilir.

 NE ZAMAN BİR UZMANA DANIŞILMALI?

Eğer çocuğunuz,

        Çok sık düşüyorsa ve merdiven inip çıkmada zorluk yaşıyorsa,

        Konuşması anlaşılmıyorsa ya da hala tek tek kelimelerle kendisini ifade ediyorsa,

        4 küpten fazlasıyla kule yapamıyorsa,

        Küçük objeleri idare etmekte, onlarla bir şeyler yapmakta zorlanıyorsa,

        3 yaşını tam doldurduğu halde hala daire çizemiyorsa,

        Basit yönergeleri anlamakta zorlanıyorsa,

        Diğer çocuklara pek ilgi göstermiyorsa,

        Kendisine bakım veren kişiden ayrılmakta ciddi zorluk yaşıyorsa bir uzman görüşü alınmasında fayda vardır.

36-48 AY ÇOCUK GELİŞİMİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

  • Zıt Kavramları ayır eder
  • 1’den 10’a kadar sayar
  • Birebir eşleştirme yapar
  • Üç küple köprü yapar
  • 1’den 10 ‘a kadar olan nesneler içine istenilen sayıdaki nesneyi gösterir.
  • 4 parçalı yapbozu tamamlar
  • Renkleri tanır ve eşleştirir.
  • Resmini gördüğü nesneyi tanımlar.
  • Kendisine söylenen vücut bölümlerini gösterir.
  • Cinsiyetini söyler.
  • Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir.

DİLSEL GELİŞİM

  • Sesin geldiği yönü söyler.
  • 3-4 sözcüklü cümleler kurar
  • Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar.
  • Geçmiş zaman ifadeleri kullanır.
  • Konuşmalarında isim ve fiilleri kullanır.
  • Konuşmalarında kişi zamirleri kullanır.
  • Konuşmalarında sıfatlar kullanır.
  • Konuşmalarında çoğul eklerini kullanır.
  • Sohbete katılır.
  • Duygularını sözel olarak ifade der.
  • Nesnelerin işlevlerini anlar.
  • İfadelerin çoğu anlaşılır.
  • Art arda verilen iki veya üç yönergeyi yerine getirir.
  • Kendi kendine şarkı ve tekerleme söyler.
  • Yaptığı günlük işlerle ilgili olarak sorulan sorulara cevap verir.
  • İki olay oluş sırasına göre anlatır.

SOSYAL & DUYGUSAL GELİŞİM

  • Kendi ile ilgili sorulara yanıt verir.
  • Grup oyunlarına katılır.
  • Sıraya girer.
  • Sırasını bekler.
  • Nezaket sözcüklerini kullanır.
  • Duygularını ifade eder.
  • Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder.
  • Yetişkin denetiminde kurallara uyar.
  • Basit sorumlulukları yerine getirir.
  • Kendisi hakkında olumlu ifadeler kullanır.
  • Kendine ait nesneleri paylaşır.
  • Gerekli durumlarda izin ister/izin alır.

BEDENSEL GELİŞİM

  • Düz çizgide yürür.
  • Kollarına sağ kol sol bacak/sol kol sağ bacak salınımını yaparak koşar.
  • Çift ayakla yerinde sıçrar.
  • Tek ayak üzerinde sıçrar.
  • Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar.
  • Değişik yönlere yuvarlanır.
  • Topu iki eli eliyle hedefe atar.
  • Topu yere vurup tutar.
  • Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur.
  • Atılan topu bütün vücudu ile tutar.
  • Raketle yukarıya doğru topa vurur.
  • Tek ayak üzerinde 4-5 saniye durur.
  • Denge tahtasında kısa mesafe yürür.
  • Pedal çevirerek ilerler.
  • Sıvıları bir kaptan başka bir kaba boşaltır.
  • Yumuşak malzemeleri kullanarak değişik şekiller oluşturur.
  • Verilen basit şekilleri çizer.
  • Baskı-yapıştırma işlerini yapar.
  • Daire şeklini çizer.
  • 8 küple kule yapar.
  • Müzik eşliğinde serbest dans eder.

 ÖZBAKIM BECERİLERİ

  • Kendi kendine yemek yer.
  • Düğmesiz ve bağsız giysileri yardımsız çıkarır.
  • Yardımla giyinir.
  • Giysilerin ön ve arkasını ayırt ederek giyer.
  • Ellerinin ve yüzünü yardımla yıkar, kurular.
  • Dişlerini yardımla fırçalar.
  • Saçını yardımla tarar.
  • Tuvalet gereksinimini yardımla karşılar.
  • Kendine ait eşyaları toplar.

Gündüz Bakımevimizde uyguladığımız program  25-66 aylık çocukların zengin öğrenme deneyimleri aracılığıyla sağlıklı büyümelerini; motor, sosyal-duygusal, dil ve bilişsel alanlarda gelişimlerinin en üst düzeyine ulaşmalarını; sağlık, bakım ve beslenmelerinin uygun şekilde desteklenmesini sağlamak amacı ile geliştirilerek uygulanmaktadır.
 
Erken çocukluk eğitimi sayesinde çocukların sosyal alanda hoşgörü ve empati becerileri bilişsel alanda matematiksel ve konumsal algıları ile sorun çözebilme becerileri, dil alanında sesleri ayırt etme konuşurken sesini doğru kullanabilme, ve kendini sözel olarak ifade edebilme becerileri geliştirir. Çocuklar motor alanda ise fiziksel gelişimin temelini oluşturan küçük ve büyük kaslarını doğru kullanabilmeyi öğrenirler ve böylece el ve göz koordinasyonu gerektiren işler kadar denge gerektiren hareketleri de yapabilirler. Çocuklar aynı zamanda temizlik kurallarına uymayı, giysilerini tek başına giymeyi çıkartmayı, doğru beslenmeyi, kazalar ve tehlikelerden korunabilmeyi de öğrenirler.
 
Her gelişim evresi çocuğun tüm gelişimi için önemlidir Bu nedenle gündüz bakımevi verilen nitelikli eğitim,  ''yaşama en iyi başlangıç'' yeri olarak önem taşımaktadır.

BİLGİ KÖPRÜSÜ GÜNDÜZ BAKIMEVİMİZİN ÖĞRETMENLERİ; erken çocukluk eğitiminin niteliğini ve çocuğun gelişimini etkileyen en temel belirleyicilerimizden biridir. Bu doğrultuda çocuklarımız sadece değer gördükleri, sevildiklerinden emin oldukları ve kendilerini güvende hissettikleri destekleyici ortamlarda çevrelerini keşfederler ve sunulan öğrenme fırsatlarını değerlendirirler. Bu destekleyici ortamın en önemli bileşeni ise öğretmenlerimiz ile çocuklarımız arasında kurulan tutarlı ve güvenli bağdır.

ÇOCUK GELİŞİMİNDE UYKUNUN ÖNEMİ
 
Uyku çocukların gelişiminde beslenme kadar önemli olan bir unsurdur. 0-3 yaş dönemi zihinsel gelişim ve sağlıklı büyüme için çok kritik bir dönemdir. Bu dönemde bebekler çok hızlı büyür ve gelişirler. Sonraki dönemlerde büyüme ve gelişme hızı düşer. Özellikle beyin gelişimi için 0-3 yaş dönemi hayati önem taşır. Beyin gelişiminin % 80'i bu dönemde tamamlanır ve beyin ölçüsü neredeyse yetişkinlikteki büyüklüğe ulaşır. Bu yüzden bebeğin kesintisiz uyuması önemlidir.
 Uykusunu alan bebekler genelde ağlayarak uyanmazlar. Bebek ağlayarak uyanırsa büyük olasılıkla ''daha uykum var'' demek istiyordur. Uyku sırasında bebeğin çalışmayan kasları da çalışarak enerji depoları yenilenir. Bebek, uyanıkken oyunda öğrendiği bilgileri uyku sırasında organize ederek beynine kaydeder. Böylece beyinde nöronlar arası bağlar oluşur ve güçlenir.
Uyku süresi ve kalitesi bütün bu gelişmelerin olabilmesi için son derece önem kazanır. İyi uyumuş ve dinlenmiş bir bebek, uyku öncesi depoladığı bilgileri hafızasına düzenli bir şekilde kaydetmiş olarak güne daha enerjik başlar.

Bu amaç doğrultusunda gündüz bakımevimizde 25-48 ay aralığındaki  çocuklarımız için uyguladığımız uyku programımız çocuklarımızın gelişimleri ve ayları dikkate alınarak planlanmıştır. Böylece uyanıkken yeni şeyler öğrenmeye daha istekli olup kaliteli oyunlar oynayabilmeleri hedeflenmiştir. 
  
24-36 AY:  Bu aylarda çocuklar gündüz 1,5-2 saatlik uykuya ihtiyaç duyarlar. Gece asla beslenmeye ihtiyaç olmadan kesintisiz  10-13 saat uyuyabilirler.
36-48 AY:  Bu aylarda çocuklar gündüz 1-1,5 saatlik uykuya ihtiyaç duyarlar. Gece asla beslenmeye ihtiyaç olmadan kesintisiz  10-13 saat uyuyabilirler.

 ÇOCUK UYKUSUNU ALAMAMIŞSA

*Zihinsel olarak yorgun düşer
*Olaylara doğru tepkiler vermesi güçleşir.
*Fiziksel güç gerektiren aktivitelerde zorlanır.
 
UYUMAMAKTA DİRENİYORSA
 
*Sakin ortam ve aktivitelere yönlendirilir.
*Kitap okunur.
*Resim vs. yapmasına fırsat verilir.
*Yapboz vs. oyuncaklarla oynamasına olanak sağlanır.
*Vücudu kendini dinlendirme fırsatı bulursa gücü geri gelir.

BİLGİ KÖPRÜSÜ GÜNDÜZ BAKIMEVİ FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ  
Erken çocukluk dönemi, çocukların bilgi ve becerilerinin temellerinin atıldığı dönemdir. Çocuklar 2-3 yaşlarından itibaren çiçekleri, yaprakları ve çeşitli kabukları toplamaktan hoşlanır, yakın çevrelerindeki hayvanların hareketleri onların ilgisini çeker. Böylece bu dönemde çocuklar fen ve doğa etkinlikleriyle ilgili ilk deneyimlerini kazanmaya başlar. Çevrelerini daha iyi tanımaya başladıkça da bazı kavramlar geliştirirler. Erken çocukluk eğitimi programında yer alan fen ve doğa etkinlikleri, çocukların doğal meraklarından yararlanılarak, onların çevrelerini ve doğayı gözlem yapma, araştırma ve tanımalarına, düşüncelerini açıklığa kavuşturmalarına, sorular sormalarına yardım eden çalışmalardır.
Çocuklar, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bu doğrultuda Öğretmenlerimiz grubundaki her çocuğun ilgi ve yeteneklerini  belirleyerek  gelişimlerini  destekleyecek  öğrenim yaşantılarını planlar ve uygular. Çocuklarımız yapılan çalışmalarla grup içinde iş birliği, yardımlaşma, paylaşma, sorumluluk alma gibi sosyal değerleri kazanır. Aynı zamanda çocukların çevrelerindeki  nesne ve olay çeşitliliğini araştırmalarına ve keşfetmelerine olanak sağlar.
 
FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARIMIZDA AMAÇLADIĞIMIZ  KAZANIMLAR
Çok yönlü (beden-dil-zihin-duygu- psikomotor-sosyal -öz bakım) gelişimlerine katkıda bulunur.
Çocukların meraklarını, ilgilerini ve öğrenme isteklerini destekler.
Yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlar.
Çevrelerine karşı duyarlı olmalarını sağlar.
Kavram gelişimlerini sağlar.
Kendilerine güven duymalarını sağlar.
Günlük yaşantılarında kullandıkları araç gereç ve malzemeleri öğrenmelerini sağlar.
Kendi bedenlerini tanımalarını sağlar.

GÜNDÜZ BAKIMEVİMİZDE UYGULANAN  FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARIMIZ
* Hayvan besleme
* Bitki yetiştirme
* İnceleme gezi gözlem
* Deney yapma ve gözlem
*Sınıfa konuk çağırma

2-3 YAŞ ÇOCUKLARINDA TUVALET EĞİTİMİ
 
Çocuğun birey olma yolunda erken çocukluk döneminin önemli süreçlerinden bir tanesi olarak sayılabilecek tuvalet eğitimi, çocuğa tuvalet alışkanlığını kazandırması yönünde eğitimi verecek kişilerin ona destek olması ve eğitmesi olarak tanımlanabilir. İlerleyen dönemlerde çocukların özbakım becerilerini kazanması açısından da köşetaşı niteliğinde olan bu sürecin etkin bir şekilde devam etmesi için dikkat edilmesi gereken bir takım işaretler vardır.
Çocuğun kendi bedensel duyumlarını hissettiği, ihtiyaçlarını anlattığı, bunların sorumluluğunu almayı ve bedensel sınırlarını öğrendiği dönemdir. 'Tuvalet alışkanlığı çoğu zaman iki yaş civarında kazanılır. Bu dönem çocuğun, başkalarından gelen önerilere kolayca uyum göstermediği, sıklıkla yoğun çatışmaların yaşandığı bir döneme rastlar.
Çocuk bağımsız bir birey olma yolunda gelişirken, kendi bağımsızlığı ile başkalarının onayı arasında bir denge oluşturma çabası içindedir. Yine bu dönemde, çocuğun çiş ve kakaya yüklediği anlam da yetişkinlerinkinden farklıdır. Çocuklar bedenlerinde ürettikleri nesnelere ilgi duyarlar. Bedenleri nasıl önemliyse onlar için, bedenlerinden çıkan şeyler de çok değerlidir. Ebeveynler, onları dışarı atıp kurtulmasıyla ilgili çocuğunu ödüllendirirken, çocuğun zihni karışır, çünkü o aslında kendisi için çok değerli olan şeylerden ayrılmak istemeyebilir. Çocuğun çiş ve kakasını tuvalete yapıyor olması, bir anlamda anne-babasını mutlu edecek bir hediye niteliği taşır. Tuvalete oturmanın çocuğun kendi iyiliği ve rahatı için yapacağı bir şey olduğu mesajının verilmesi işleri kolaylaştırabilir. Annesi babası tarafından bağımsızlığı için yeterince desteklenen, girişimciliği nedeniyle cesaretlendirilen çocukların kendilerine olan güvenleri artar ve gelişimlerinin önü açılmış olur.
Tuvalet eğitimine başlamak için çocuğun, fizyolojik olarak kas gelişimini tamamlamış, gelişimsel olarak kendini ifade edebilecek becerileri kazanmış olması ve aynı zamanda da psikolojik olarak sağlıklı bir dönemde olması beklenmelidir. 

Eğitime başlamak için...
•    Çocuğunuz yürüyorsa,
•    Verdiğiniz bazı komutları yerine getirebiliyorsa,
•    İsteklerini konuşarak anlatabiliyorsa,
•    Gün içinde 2-3 saat kuru kalabiliyorsa,
•    Altı ıslandığında rahatsızlığını ifade edebilecek hale gelmişse, tuvalet eğitimine hazır olduğunu düşünebiliriz.
Tuvalet eğitimi vermek için en uygun dönem 24-36 aylar arasıdır. Bu yaş aralığı baz alınarak öğretmenlerimiz ve annelerimiz tarafından uygun zaman belirlenerek tuvalet eğitimine başlanır.